Saturday, December 31, 2011

Bye bye 2011 : tahun yg memilukan...

Salam...

Tak sampai sejam, kita akan meninggalkan 2011 dgn kenangan pahit dan manis.

Dan aku bersyukur kerana hingga ke hari ini, aku masih mampu berdiri dgn rahmat Allah yang tak terhingga. Biarpun hidup pincang dan melodi kedamaian bunyinya sumbang, tapi aku masih aku.

Aku bersyukur kerana walaupun aku jatuh diuji dgn dugaan yg berat, namun ini adalah pengalaman.
Permulaan tahun baru adalah indah. Dapat meninggalkan beberapa insan yg bermasalah dlm hidup. Diikuti dgn anugerah Khidmat Cemerlang yang aku dapat hasil kerja keras dan bukan sebab bodek boss.

Kemudian dgn beraninya buat keputusan pindah tempat kerja. Dapat tawaran master dan berjaya menyambungnya hingga ke hujung semester walaupun berpuluh kali rasa nak berhenti. Terima kasih kepada kawan2 yg banyak bagi nasihat. Tq!

Tahun ni, banyak tempat aku dpt jalan2... Kelantan, Terengganu, Tasik Banding, Pulau Redang, Desaru, Bangkok, Chiang Mai, Kota Kinabalu, Jakarta dan Bandung. Jauh perjalanan, luas pemandangan. Tak dilupakan juga, ke tempat kegemaran aku sebanyak 2kali tahun ini iaitu ke Cameron Highland. Biarkan tinggal kenangan.

Aku harap, tahun 2012 ni membawa sinar baru. Aku tak nak ditipu atau dianiaya lagi. Cukuplah dgn apa yg jadi. Aku tahu kelemahan utama aku adalah aku bersifat lurus bendul. So lepas ni aku akan slowly berubah. Manusia berubah. So do I.

Semoga 2012, aku bahagia dan gembira dan terus berjaya hingga ke puncak. Semoga masalah kesihatan seperti tahun ini, tak berulang lagi.

Semoga, yg salah akan sedar mereka salah dan berubah. Dan semoga aku pula mampu memperbaiki kelemahan kebendulan ini.

Kita tutup buku dengki2, iri hati, busuk hati, pengkhianatan, gay yang berpura2, sahabat baik yg plastik, golongan malas kerja yg kreatif, manusia gila kuasa dan manusia bendul... Kita buka buku baru. Buku kali ini, biarlah setiap helaiannya berwarna-warni, bau harum mewangi dan kertas berkualiti tinggi serta di tulis dgn pen mahal yang berdakwat hitam pekat (hitam itu menawan). Kerana, manusia berubah... Aku nak beri peluang kedua kpda diri sendiri. Sesungguhnya, kerana diri aku begitu berharga.

P/s : I love u mak, abah, along, angah, alang, ipar2, anak2 buah, pia, firas, ad dan semua kwn2 yg kenal diri ini. Maafkanlah kerana aku tak sempurna. :-)

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone











No comments:

Post a Comment