Sunday, July 25, 2010

3 Idiots...

Kebiasaannya, aku hanya menonton cite2 hindi yang hero n heroinnya hensem n cun belaka, beserta lagu yang best n fesyen2 pakaian yang latest. Cite zaman dolu-dolu memang tak layan...
Tetiba angin nak tengok cite hindi bertiup kencang. Aku pun tengok la cite hindi, 3 idiots. Heronya Aamir Khan n heroin feveret aku, Kareena Kapoor...
Honestly, ni la pertama kali aku tengok cite hindi yang menampilkan plot yang sangat2 berbeza dan terlalu banyak mesej yang nak disampaikan.
Menampilkan kisah student engineering serta heroin bidang perubatan. Pergelutan mengejar cita-cita, tanggapan masyarakat, perbezaan status dan kisah cinta yang sangat2 simple... Dan lebih menarik, aku suke bile Kareena bawak watak seorang gadis biasa yang tak gedik n tak pakai baju yang grand2 macam filem2 lain. Lawak sekali bila dia bawak motor scooter dengan helmetseparuh. Cute!! Aamir Khan pulak nampak cute n sangat muda. Suntik botox kah? hahahahahah
To all parents, jangan sesekali mencorak masa depan anak-anak.. Kita tunjukkan jalan ke arah kejayaan, selebihnya biar anak anda sendiri yang menentukan. Perjalanan hidup mereka masih panjang. Tak semestinya anak anda harus memilih sama ada nak jadi engineer atau doctor. Oh, please.. Saya juga seorang engineer... Apa yang bole saya katakan, kerja engineer juga sama seperti pekerjaan lain. Setiap kerjaya ada risiko yang berbeza tapi tanggungjawab selaku seorang pekerja, masih sama...
Listen to your heart.. Jangan peduli even orang panggil anda idiot @bodo @ bangang atau lain-lain perkataan... Yang penting anda tahu apa yang anda buat.. Dan yang sangat2 penting, setiap apa yang anda buat, berdirilah di atas kaki sendiri dan jangan menyusahkan orang!!! :-)

No comments:

Post a Comment