Monday, July 5, 2010

Mencintai dan Dicintai...

Mencintaimu adalah indah kerana...
Apabila kau beri janji2 manis namun tak kau tunaikan, aku masih boleh tersenyum...

Mencintaimu adalah indah kerana...
Apabila kau tak endah kepadaku untuk sekian jangka waktu yang terlalu lama, aku masih setia menantimu...

Mencintaimu adalah indah kerana...
Saat kau ketepikan aku berbanding insan2 lain dalam hidupmu, aku masih tenang menunggu hadirmu...

Mencintaimu adalah indah kerana...
Apabila kau taburkan dusta demi dusta, aku masih memberi peluang kepadamu...

Mencintaimu adalah indah kerana...
Setiap kali kau katakan 24 jam sehari tidak mencukupi untukmu, aku masih menerima alasanmu...

Mencintaimu adalah indah kerana...
Kau menjadikan aku seorang insan yang berhati tabah, bermuka tebal, teguh pendirian...
Walau di uji dengan peplbagai ragam manusia, aku masih terus berdiri di atas apa yang aku percaya...

Nyata sekali, mencintaimu memberi seribu kekuatan kepadaku...
Nyata sekali, mencintaimu memberi sejuta kebaikan kepadaku...

Namun, cinta aku kepadamu hanyalah sekadar debu terbang di langit hidupmu...
Sekadar menyesakkan mindamu, mencemar udara yang kau hela, mengganggu segalanya...

Cintailah dengan sejujur hatimu...
Ikhlaskanlah hati apabila berjanji...
Moga suatu hari nanti kau tak pernah rugi...

No comments:

Post a Comment