Sunday, May 22, 2011

PETUA ATASI BATUK...

Malam tadi punya la azab... Tengah2 syok tido, tetiba tekak aku macam nak meletup. Punye la gatal gile... Then batuk tak henti2... Waktu tido terbazir macam tu je...

Dan kemuncaknya.. Batuk sampai muntah... Perghhhh!!!! Perut, dada n kepala semua sakit tahan batuk...

Dan malam tadi, aku akhirnya mengalah dan memilih untuk menggunakan petua orang dulu-dulu. Aku gabungkan kicap dengan jus perahan limau nipis. Lepas telan campuran kicap tu, aku bantai minum ubat batuk 2 sudu...

Then, baru la aku rasa sedikit lega dan batuk aku mula menampakkan tanda-tanda nak slow...

Rupa-rupanya, ubat batuk sahaja tak mencukupi... Kena juga guna petua tradisonal...

Dan since pagi tadi, da kurang sikit batuk aku. Still batuk tapi ada tanda berkurangan... Alhamdulillah...

So kepada yang menghadapi masalah yang sama macam aku, cuba la petua ni... Mana la tau kot2 bole membantu mengurangkan sakit tu... Tak salah mencuba... :-)

No comments:

Post a Comment